ZASADY 2015
rozgrywania cyklu imprez kolarstwa szosowego ROAD MARATON przy otwartym ruchu drogowym, za wyjątkiem odcinków wyłączonych z ruchu zgodnie z przepisami Prawa o ruchu drogowym dotyczącymi wykorzystania dróg w sposób szczególny – art. 65, 65a-65i Prawa o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 Nr 108 poz. 908 ze zm.)
Nazwa cyklu: Dobre Sklepy Rowerowe ROAD MARATON
Sponsor tytularny: Dobre Sklepy Rowerowe
Patronuje: Sylwester Szmyd
CEL:
Wspieranie i rozwój kolarstwa szosowego wśród kolarzy amatorów poprzez organizację otwartych imprez kolarskich promujących regiony atrakcyjne sportowo i turystycznie.
ORGANIZACJA IMPREZ
& 1. Warunki uczestnictwa
& 2. Kategorie wiekowe
Mężczyźni:
M: 15 → 18 (urodzeni 1997-2000)
A: 19 → 29 (urodzeni 1986-1996)
B: 30 → 39 (urodzeni 1976-1985)
C: 40 → 49 (urodzeni 1966-1975)
D: 50 → 59 (urodzeni 1956-1965)
E: 60 → (urodzeni 1955 i starsi)
Kobiety:
K1: 15 → 35 (urodzone 1980 i młodsze)
K2: 36 → (urodzone 1979 i starsze)
& 3. Rowery i wyposażenie
& 4. Rodzaje imprez:
1. Jazda na czas: indywidualna, drużynowa, parami
2. Maraton, wyścig ze startu wspólnego
3. Maraton/wyścig etapowy (minimum 3 etapy)
& 5. Dystanse
- maraton, wyścig – 180 km/etap
- etapówka – 150 km/etap
- jazda indywidualna na czas – 40 km
3. W przypadku trudnych warunków atmosferycznych lub innych okoliczności zaleca się skracanie dystansów, mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników.
& 7. Organizacja startu
& 8. Pomiar czasu – numery startowe
Na wszystkich imprezach cyklu stosowany jest elektroniczny pomiar czasu oparty na chipach montowanych do numeru startowego.
Numery startowe z umocowanymi na stałe chipami uczestnicy otrzymują w biurze zawodów danej imprezy.
Numer startowy z chipem musi być zamontowany zawsze na kierownicy w taki sposób, aby był dobrze widoczny z naprzeciwka. Nieprawidłowo zamocowany numer może skutkować brakiem identyfikacji uczestnika na punktach kontrolnych i/lub mecie.
Brak numeru, celowe zasłonięcie uniemożliwiające jego odczytanie oraz zmniejszenie numerów startowych równoznaczne są z dyskwalifikacją uczestnika. Każdy z uczestników jest zobowiązany do zdania numeru z chipem po zakończeniu uczestnictwa w zawodach.
Fotografia poniżej przedstawia prawidłowo zamocowane numery startowe uczestników imprezy Road Maraton:
& 9. Klasyfikacja indywidualna na imprezie
& 10. Klasyfikacja drużynowa na imprezie
& 11. Organizacja jazdy drużynowej na czas
W JDnC startują zespoły w składach od minimum 4 do maksimum 6 osób.
Każda drużyna zgłoszona do cyklu może do JDNC zgłosić dowolną liczbę zespołów.
Do klasyfikacji generalnej liczą się punkty zdobyte przez najlepszy zespół.
Na mecie liczy się czas trzeciego zawodnika w drużynie.
Pozostałe zespoły drużyny zajmując miejsca w klasyfikacji mogą zabierać miejsca i punkty innym zespołom pozostałych drużyn.
Przykładowo: drużyna A ma dwa zespoły A1 i A2, które zajmują w JDnC miejsca: pierwsze zespół A1, a drugie zespól A2. Następne miejsce zajął zespół drużyny B. Do punktacji RoadMaraton drużyna A zdobywa punkty za miejsce pierwsze, a drużyna B punktuje tylko za miejsce trzecie, ponieważ A2 była sklasyfikowana na drugim.
Zawodnik który w czasie jazdy zostaje zostaje za składem swojej drużyny może kontynuować jazdę jednak nie może dołączyć do innej drużyny.
Drużyny w czasie jazdy nie mogą łączyć się z innymi drużynami, a odstęp między nimi musi być wyraźnie widoczny, za wyjątkiem czasu potrzebnego na wyprzedzenie, w trkacie którego drużyna wyprzedzana ustępuje miejsca wyprzedzającej i nie powinna zwiększać swojej prędkości w tym czasie.
Zawodnicy startujący w jeździe drużynowej nie zbierają punktów do klasyfikacji indywidualnej.
& 12. Organizacja jazdy parami na czas
W wyścigu na czas parami startują zespoły 2-osobowe męskie lub kobiece.
Pary mieszane mają prawo startu, jednak nie punktują do klasyfikacji drużynowej.
W przypadku pary składającej się różnych kategorii wiekowych o zakwalifikowaniu do właściwej kategorii decyduje wiek młodszego zawodnika lub młodszej zawodniczki.
Do klasyfikacji drużynowej cyklu liczone będą tylko te pary, które pochodzą z jednej drużyny zgłoszonej do cyklu w danym sezonie.
Pary nie składające się z osób z tej samej drużyny mają prawo startu w wyścigu zgodnie z regulaminem imprezy, jednak ich wynik nie będzie brany pod uwagę do klasyfikacji drużynowej cyklu.
Do klasyfikacji drużynowej Cyklu liczy się suma punktów zdobytych przez 3 najlepsze pary z tej samej - jednej drużyny.
Sposób naliczania punktów jest taki sam jak klasyfikacji indywidualnej, ale para za zajęte miejsce otrzymuje podwójną liczbę punktów: miejsce 1 - 100 pkt x 2, miejsce 2 - 90 pkt. x 2, miejsce 3 - 84 punkty x 2 itd.
Na mecie liczy się czas drugiego zawodnika w drużynie.
Drużyny w czasie jazdy nie mogą łączyć się z innymi drużynami, a odstęp między nimi musi być wyraźnie widoczny, za wyjątkiem czasu potrzebnego na wyprzedzenie, w trakcie którego drużyna wyprzedzana ustępuje miejsca wyprzedzającej i nie powinna zwiększać swojej prędkości w tym czasie.
Zawodnicy startujący w jeździe parami nie zbierają punktów do klasyfikacji indywidualnej.
KLASYFIKACJA GENERALNA
&13. Klasyfikacja indywidualna
1. Klasyfikacja indywidualna prowadzona jest w dwóch kategoriach:
- górskiej, do której zaliczonych zostaje 7 najlepszych wyników danego zawodnika/zawodniczki na imprezach zaliczanych do klasyfikacji górskiej
- nizinnej, do której zaliczonych zostaje 7 najlepszych wyników danego zawodnika/zawodniczki na imprezach zaliczanych do klasyfikacji nizinnej.
2. Uczestnikom po każdej imprezie przyznaje się punkty. O ilości punktów decyduje zajęte miejsce w kategorii wiekowej na danym dystansie.
&14. Klasyfikacja drużynowa
1. Klasyfikacja drużynowa prowadzona jest na wszystkich imprezach w cyklu w danym roku.
2. Drużyna składa się z conajmniej 2 osób.
3. Dopuszcza się zgłaszanie kilku drużyn reprezentujących ten sam klub, stowarzyszenie.
4. Zawodnik zgłasza się do drużyny poprzez wybranie jej nazwy w formularzu rejestracyjnym na stronie www.pomiaryczasu.pl.
Nie ma możliwości zmiany (przesunięcia) zawodnika pomiędzy drużynami w sezonie.
5. O kolejności w danym roku decyduje suma punktów z wszystkich imprez. W przypadku równej ilości punktów o kolejności decyduje rezultat w ostatniej w sezonie Jeździe Drużynowej na Czas.
&16. Sposób naliczania punktów:
Miejsce |
Indywidualnie |
jazda drużynowa na czas |
jazda parami na czas |
1 |
100 |
500 |
200 |
2 |
90 |
400 |
180 |
3 |
84 |
350 |
168 |
4 |
78 |
300 |
156 |
5 |
75 |
275 |
150 |
6 |
72 |
250 |
144 |
7 |
69 |
230 |
138 |
8 |
66 |
220 |
132 |
9 |
63 |
210 |
126 |
10 |
60 |
200 |
120 |
11 |
58 |
195 |
116 |
12 |
56 |
190 |
112 |
13 |
54 |
185 |
108 |
14 |
52 |
180 |
104 |
15 |
50 |
175 |
100 |
16 |
48 |
170 |
96 |
17 |
46 |
165 |
92 |
18 |
44 |
160 |
88 |
19 |
42 |
155 |
84 |
20 |
40 |
150 |
80 |
21 |
39 |
145 |
78 |
22 |
38 |
140 |
76 |
23 |
37 |
135 |
74 |
24 |
36 |
130 |
72 |
25 |
35 |
125 |
70 |
26 |
34 |
120 |
68 |
27 |
33 |
115 |
66 |
28 |
32 |
110 |
64 |
29 |
31 |
105 |
62 |
30 |
30 |
100 |
60 |
31 |
29 |
95 |
58 |
32 |
28 |
90 |
56 |
33 |
27 |
85 |
54 |
34 |
26 |
80 |
52 |
35 |
25 |
75 |
50 |
36 |
24 |
70 |
48 |
37 |
23 |
65 |
46 |
38 |
22 |
60 |
44 |
39 |
21 |
55 |
42 |
40 do 100 |
20 |
50 |
40 |
- Lubelska Vuelta: 300 pkt. za miejsce 1, a za dalsze miejsca odpowiednio: 3 x liczba punktów indywidualnie. Impreza w całości zaliczana jest do klasyfikacji nizinnej
- Road Trophy: 400 pkt. za miejsce 1 i odpowiednio za dalsze miejsca: 4 x liczba punktów indywidualnie. Impreza w całości zaliczana jest do klasyfikacji górskiej
& 17. Nagrody i wyróżnienia na imprezie:
Trofea sportowe za minimum trzy pierwsze miejsca (od 1 do 3) w każdej kategorii wiekowej na każdym dystansie.
Nagrody rzeczowe, upominki, gadżety organizator przekazuje uczestnikom, którzy ukończyli zawody według własnych zasad i możliwości budżetowych.
& 18. Nagrody i wyróżnienia w cyklu rocznym:
a) puchary za miejsca od 1 do 6 w każdej kategorii i rodzaju klasyfikacji indywidualnej
b) dyplomy dla sklasyfikowanych na wszystkich imprezach w cyklu w sezonie.
c) puchary dla 6 najlepszych drużyn w cyklu rocznym.
& 19. Obowiązki uczestnika imprezy
Każdy z uczestników imprezy zobowiązany jest do:
- przestrzegania regulaminu imprezy
- zachowania zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym
- realizowania w trakcie imprezy poleceń policji i organizatora imprezy
- jazdy w zapiętym kasku na całym dystansie
- pokonania wyznaczonej przez organizatora trasy
& 20. Pomoc na trasie
1. Decyzja o dopuszczeniu ewentualnej pomocy na trasie należy do organizatora danej imprezy.
2.Organizator ma prawo dopuścić pojazdy serwisowe do jazdy na trasie zawodów na zasadach przez siebie ustalonych. Zaleca się wprowadzenie opłaty i specjalne oznakowanie pojazdów tak, aby były widoczne dla innych uczestników ruchu drogowego.
3.W przypadku dopuszczenia pomocy technicznej na imprezie możliwe jest przeprowadzenie naprawy lub wymiany sprzętu.
4.Warunkiem udzielania pomocy technicznej jest zatrzymanie się zawodnika na poboczu lub skraju drogi.
5.Podawanie napojów/posiłków przez pojazdy/osoby dopuszczone przez organizatora jest możliwe tylko, gdy uczestnik imprezy jedzie sam lub gdy znajduje się na końcu grupy (peletonu) w sposób nie utrudniający jazdy innym uczestnikom.
6.Pomoc uczestnikom świadczona w sposób niezgodny z zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym, która bezpośrednio wpływa na wynik sportowy danego zawodnika lub negatywnie wpływa na wynik innego zawodnika jest zabroniona i grozi dyskwalifikacją.
& 21. Zarządzanie
1.Koordynatorem cyklu jest ROAD MARATON TEAM działający przy Stowarzyszeniu Wspierania Inicjatyw Rowerowych CYCLO PARTNER w Istebnej, kontakt e-mail: wiesiek@roadmaraton.pl
2. Koordynator ustala i zatwierdza kalendarz imprez na dany sezon.
3. Koordynator cyklu nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne działania i decyzje organizatorów poszczególnych imprez mogące być w sprzeczności z przyjętymi zasadami ROAD MARATON.
4. Koordynator administruje stronę www.roadmaraton.pl, na której publikuje informacje dotyczące całego cyklu: zasady, kalendarz, regulaminy, aktualności, komunikaty itp.
5. Koordynator cyklu w porozumieniu z organizatorami rozpatruje wnioski o usunięcie z cyklu uczestnika. Usunięcie z cyklu powoduje obniżenie rezultatów drużyny o punkty uczestnika, jeśli były do tej klasyfikacji uprzednio zaliczane.
6. Koordynator ma prawo do zmiany zapisów regulaminu mając na uwadze dobro cyklu i jego uczestników.
Road Maraton Team
Istebna, grudzień 2015
Sylwester Szmyd nagrodzi zawodnika i zawodniczkę, którzy sezonie 2015 zdobędą największą ilość punktów w cyklu. Specjalne puchary z autografem znakomitego kolarza zostaną wręczone na zakończenie sezonu. Warto zatem jeździć i zbierać punkty na każdej imprezie!